In memoriam Grace Tuinman

Op dinsdag 6 juni overleed Grace Tuinman, speelster bij de recreanten. Grace was een echte sportvrouw. Elke dag stond er wel een van de volgende sportieve onderdelen op haar programma: volleyballen met teamgenoten bij Dynamo, volleyballen met collega's van Casa Bonita, wandelen met haar allerliefste hond Spirit (die helaas vorig jaar is overleden), hardlopen, fietsen of een ochtendduik in het frisse water van zwembad de Sprenkelaar.

Grace 'moest' elke dag bewegen en 'zomaar' een training afzeggen was er niet bij. Volleybal is een teamsport en dus kom je. Ook als je je niet goed voelt, moe bent of hoofdpijn hebt. Dan ga je van te voren maar even slapen of je neemt 2 aspirientjes. Zo was Grace. Ook toen ze zich in september vorig jaar helemaal niet goed voelde. De artsen konden eerst niets vinden. Na verder onderzoek vonden ze de bron van de klachten, een longtumor. Hoe was dat mogelijk? Behandelingen volgden en goede en slechte berichten wisselden elkaar af. Ze hield ons op de hoogte en wij hielden haar op de been met onze appjes, kaartjes en bezoekjes. Tot een longontsteking haar fataal werd. Grace is 58 jaar geworden.

Grace speelde in twee recreantengroepen en deed maandelijks mee aan de recreantencompetitie in de Mheenhal. Wij herinneren ons Grace als de motor van onze groep. Ze wilde altijd draaien. Nam een trainer iets teveel tijd voor een uitleg, dan trok ze soms demonstratief haar trainingsjasje aan. Grace was begaan met iedereen, belangstellend en wilde altijd helpen. Bijvoorbeeld als vrijwilliger bij het Internationale Jeugdtoernooi.

Grace was onze kleine, snelle, goeie spelverdeelster waar onze middens om vochten. Ons team verliest in Grace een ware sportvrouw en een lieve, fijne volleybalvriendin op wie we konden bouwen. We zijn intens verdrietig.

We wensen Cor, Romeo en Aron en verdere familie heel veel sterkte toe.

Namens de recreantenteams, bestuur en leden,

Janet de Jonge

Condoleren en begrafenis

Er is gelegenheid om afscheid van Grace te nemen en de familie te condoleren op zondag 11 juni van 16.00 tot 17.00 uur in het uitvaartcentrum aan de Veenhuizerweg 143 te Apeldoorn.

De afscheidsdienst zal worden gehouden op maandag 12 juni om 15.00 uur in de aula van de begraafplaats Heidehof, Engelanderholt 95 te Ugchelen, waarna wij haar zullen begeleiden naar haar laatste rustplaats. Na afloop bent u van harte welkom in de koffiekamer van de begraafplaats. Daar is eveneens gelegenheid tot condoreren.