Dave Sangers jongste V4 scheidsrechter!

Het was ons al opgevallen dat Dave Sangers (13) zijn mannetje staat als scheidsrechter. Vorige week appte een zeer ervaren trainer/coach dat Dave een jeugdwedstrijd zo goed had gefloten dat hij ook wel 1e en 2e klasse senioren wedstrijden aan zou kunnen.  Tja, 13 jaar. Is dat niet te jong? Toch Dave maar de vraag voorgelegd (denkend aan 'wat goed is, komt snel') of hij het leuk zou vinden om een 2e klasse senioren wedstrijd te fluiten. Zijn reactie was helder: lijkt mij gaaf!.
Vrijdag j.l. floot Dave zijn eerste wedstrijd in de 2e klasse senioren. Dave wij hebben met bewondering naar je gekeken. Niet alleen dat jij technisch goed floot maar ook dat je je totaal niet uit het veld liet slaan toen de coach van de tegenstander zich verbaal zeer luid liet horen over een beslissing van jou (nb. een voormalig eredivisie scheidsrechter).  Je negeerde het en gaf het teken voor de volgende opslag. In het nagesprek gaf je aan dat je wellicht een kaart had kunnen geven maar het beter vond om het te negeren. Jij liet hierdoor zien dat er bij jou niets te halen valt. Klasse Dave!  Ik ben er 99% zeker van dat jij de jongste scheidsrechter bent in Nederland die t/m 1e klasse senioren wedstrijden mag fluiten. Dave van harte gefeliciteerd met het behalen van je V4-licentie!