Het kan vriezen, het kan dooien voor Dames 1…

Afgelopen zaterdag mochten we naar het verre Groningen afreizen om daar een wedstrijd tegen Veracles D1 te spelen. Helaas resulteerde dit in een 3-0 verlies. Met vlagen lieten we goed volleybal zien en kon het meegereisde publiek van ons spelletje genieten. Jammer genoeg was dit niet voldoende om een sterk spelend Veracles de das om te doen. Het weer was toepasselijk op ons spel. Net zoals er nét te weinig sneeuw lag om een goede sneeuwpop te maken, speelden wij nét niet goed genoeg om de punten mee naar huis te nemen.

Vóór de eerste set gespeeld was kwamen we er al achter dat Lynn toch wel interesse toonde in het studenten leven en dat ze zich helemaal thuis voelde. In eerste instantie kwamen de sneeuwballen voornamelijk van de kant van Veracles. Het was ook wel moeilijk om sneeuwballen terug te gooien, aangezien er bij ons alleen hagel in het veld viel. We verloren deze set met 25-22.

In de tweede set lag was er voornamelijk natte sneeuw. Hierdoor bleef er wel erg weinig sneeuw over om een sneeuwpop te maken. Hier zijn we dus ook niet aan toegekomen en verloren ook de tweede set met 25-13.

De derde set bood meer mogelijkheden om een sneeuwpop te maken. Het begon toen even flink te sneeuwen. Manon kwam erin op de passer loper plek en Lynn op de diagonaal. Zij wisten nog wat goede sneeuwballen te scoren. De sneeuwpop kreeg toen al redelijk vorm. Halverwege begon het toch weer te dooien, waardoor de sneeuwpop niet in stand bleef en alsnog inzakte. De derde set ging met wederom 25-22 naar de thuisspelende partij.
Ondanks onze teleurstelling namen we na afloop even de tijd om een biertje te drinken. Deze smaakte redelijk goed en Chantal bracht ons door weer en wind weer veilig thuis.

We gaan er weer hard tegenaan deze week en volop trainen om elkaar beter te maken. Waarin ook onze geblesseerde speelsters een belangrijke en positieve bijdrage leveren in het teamproces. Volgende week hoeven wij gelukkig minder ver te reizen en spelen we thuis. We spelen op 21 januari om 16.30 uur in het Omnisport tegen Prima Donna Kaas uit Huizen. Wederom een geduchte tegenstander, dus we hopen u van harte welkom te heten om ons te aanmoedigen. Tot dan!!!