Alterno wint stadsderby tegen Dynamo Dames 1

Dames 1 verloor afgelopen zaterdag met 3-1 van Alterno. Lees het wedstrijdverslag van Dames 1.

Stadsderby SV Dynamo Dames 1 versus VV Alterno Dames 2 prooi voor de dames in groen

Na een aantal weekenden rust gehad te hebben, mochten we eindelijk de wei weer in. Na een treintje later en een uitgebreide videoanalyse was het dan bijna zover. Dankzij Laure was de kleedkamer weer voorzien van een goede sfeer. Muziek hard aan en af en toe een gek dansje in de kleedkamer moet kunnen. We waren ontspannen en hadden vooral veel zin om in eigen huis ons spel weer te laten zien.

De eerste set mochten Barbara, Lotte, Lisanne, Manon, Laure, Joyce en Emma beginnen. We gingen voortvarend van start. Barbara wist haar aanvalsters goed te vinden, omdat de pass op maat was. Alterno kwam echter punt voor punt dichterbij en bij de big points aangekomen wisten zij meer punten te maken dan wij. Jammer genoeg ging deze set met 21-25 naar de dames van Alterno.

De tweede set ging het gelijk op. Aan onze kant leken we iets meer te gaan ontspannen en te gaan genieten van het spelletje. Lieke kwam in het veld met een paar mooie serviceacties. Vervolgens mocht Lieke laten zien dat zij ook haar aanvalsters wist te bedienen. Dit pakte zeer goed uit en even leek het erop dat we de stand gelijk zouden trekken. Laure pakte nog een punt mee vanaf de achterlijn. Helaas was het deze set wederom het team aan de overkant die aan het langste eind trok met 23-25.

Met 2-0 achter dus. Alles of niks gaan spelen en volle bak energie erin. Dat spraken we af en zo zouden we het moeten gaan doen. Barbara kwam terug in het veld samen met Lotte en Lisanne op midden, Joyce en Nicole mochten samen met Emma de passlijn uitzetten en Laure was naar de diagonaal gegaan. Door met veel overtuiging en veel enthousiasme te gaan spelen wisten we al vroeg in de set een voorsprong te nemen. Lotte maakte met haar service een paar mooie punten. Caya was in het veld gekomen op de plek van Joyce en wist met haar hoogte het blok van Alterno te omzeilen.
De voorsprong hebben we weten vast te houden tot aan het einde. Yes!!!! De derde set werd met 25-16 gewonnen.

In de vierde set speelden we met het team dat ook geëindigd was in de derde set. Gas erop houden en laten zien dat we er nog niet klaar mee waren was ons doel. We kwamen deze set goed uit de startblokken. Een aantal punten voorsprong dankzij goede services aan onze kant. Toch was het jammer dat Alterno hier niet mee akkoord ging en punt voor punt de stand gelijk trok. We namen even een break (een quickmopper dacht, “ik help onze dames even door wat rust te geven”) . We kwamen ondanks dat niet meer aan ons eigen spel toe. Emma spuugde nog even een keer op de grond omdat ze het zat was….. Oh nee, er zat nog een Dextro in haar mond. De eindstand was niet zoals we gehoopt hadden. Eindstand 3-1 voor Alterno.

Toch wel zuur en verslagen zaten we in de kleedkamer, maar gelukkig hebben wij Monique (verzorgster en mama van ons team). Zij had voor ons een heerlijke Oreo taart gemaakt. Chocolade verzacht in de meeste gevallen de pijn. Op naar een nieuwe week. Gezichten allemaal weer dezelfde kant op en op 10 december knallen in Weert. Ook dit zal een lastige pot worden, maar dat maakt onze competitie ook wel weer erg mooi. Supporters bedankt dat jullie er weer waren en misschien tot volgende week in Weert?!?!