Goede sfeer en veel publiek op Super Sunday helaas geen garantie voor drie punten

Afgelopen zondag verloor Dames 1 met 3-0 van Pharmafilter US D1. Hard gewerkt werd er zeker, maar een zwaar bevochten wedstrijd was het voor US niet. Deze Super Sunday liep uiteindelijk voor zowel Dynamo Dames 1 als Dynamo Heren 1 (2-3 verlies) met een teleurstelling af. Lees het wedstrijdverslag van Dames 1 speelster Emma Rekar.

Aan onze mini-van-de-week lag het in ieder geval niet. Om 13:30u serveerde Fleur Sonneveld de eerste bal prachtig over het net. Fleur is 10 jaar oud en speelt zelf in N6.2. Haar favoriete Dames 1 speelster is Lynn Zweekhorst, die er voor gezorgd heeft dat Fleur de hele voorbereiding en de wedstrijd van het eerste dames team van dichtbij heeft meegemaakt.

De eerste set begonnen we vrij sterk. We scoorden een aantal mooie ballen en gaven ons zo een kleine voorsprong op US. Lang konden wij deze voorsprong helaas niet vasthouden. Met een aantal mooie serviceseries van de meiden aan de overkant en een muur van een blokkering namen de dames van US het initiatief. We kunnen zeggen dat in deze set bij US alles lukte en bij ons niet zo heel veel. Deze set verloren wij dan ook met 13-25.
Dit setverlies zette ons op scherp. US was voor ons een belangrijke tegenstander, omdat het team goede dingen liet zien tegen de top van de topdivisie, maar de competitie niet bijzonder goed begonnen is.

Wij wilden graag laten zien dat zij het in de tweede set niet zo gemakkelijk zouden krijgen als in de eerste set. Deze set liep dan ook constant gelijk op en het bleef spannend tot het einde. Beide kanten lieten goed volleybal zien, maar helaas trokken de dames van US de set aan het einde wederom naar zich toe. Deze set resulteerde in een 23-25 verlies voor ons.

De laatste set verliep eigenlijk een beetje zoals de eerste set. Bij de dames aan de overkant wilde alles gewoon lukken en wij kwamen hierdoor niet in ons spelletje. Ook deze set werd verloren. Ditmaal met 15-25.

Dit was de eerste met 0-3 verloren wedstrijd dit seizoen voor ons, maar dat betekent natuurlijk niet dat wij onze koppies laten hangen! Nog steeds behoren we tot de top van de Topdivisie en zullen wij er keihard voor blijven strijden onze positie vast te houden. De komende twee weken staat er geen competitiewedstrijd op het programma. Wij komen 3 december weer in actie tegen VV Alterno Dames 2, om 16:30u in het Omnisport. We hopen te kunnen rekenen op uw aanmoediging, want het belooft een spannende derby te worden. Tot dan!