Dames 1 uit het bekertoernooi

Dames 1 speelde afgelopen zaterdag 2 wedstrijden in het nationale bekertoernooi. Tegen Rivo werd het 3-1 winst. Tegen Apollo werd nipt verloren met 2-3. Einde bekertoernooi. Lees het wedstrijdverslag van Lotte Leukenhaus.

Zaterdag 22 oktober mochten wij twee wedstrijden in Borne spelen voor de nationale beker. Daar zouden wij een tegenstander treffen die we nog niet eerder hebben ontmoet en een die we de week daarvoor in de competitie nog tegen waren gekomen. Vanuit Apeldoorn vertrokken we, met een tussenstop in Deventer Oost voor Caya, Lotte en Lieke, richting het oosten. Twee wedstrijden van ons om respectievelijk 15u en 17u zouden een antwoord moeten geven op de vraag wie door zou gaan in de beker. Om 13u was immers de wedstrijd Rivo – Apollo 8 al gespeeld en die was met 2-3 gewonnen door Apollo.

Rood was de kleur waarin wij onze eerste wedstrijd tegen Rivo gingen spelen. Het eerste fluitsignaal ging en hoewel Rivo er al een wedstrijd op had zitten, was het duidelijk dat zij volop de strijd aangingen. De eerste set ging volledig gelijk op. Aan het eind van deze set leken wij aan het kortste eind te trekken, maar met wat mazzel en focus konden wij toch de set pakken. Ook de andere drie sets die volgden gingen met vlagen erg goed en met vlagen echt een stukje minder. Desondanks wisten wij 3 punten te pakken door met 3-1 te winnen. Dat gaf goede moed voor de tweede wedstrijd.

Rood was de kleur van de broekjes die wij droegen onder de gele shirts. De wedstrijd tegen Apollo begon. We wisten dat het hard knokken zou worden en dat de 3-0 winst van vorige week in de competitie echt niet zomaar weer zou gaan gebeuren. En dat bleek ook. Vijf sets hard werken aan beide kanten, servesdruk, enorm vliegen in de verdediging en had ik al hard werken gezegd? Het bleef gedurende de hele wedstrijd strijden aan beide kanten voor setwinst. Wat resulteerde in een 2-2 gelijkspel waarop een vijfde set volgde. Ook deze was enorm spannend, de adrenaline was hoog in de keel te voelen. Helaas moesten wij bij 14-16 geloven dat we deze wedstrijd echt met 2-3 hebben verloren. Op puntensaldo gelijk met Apollo, op set saldo uit de beker. Helaas, maar het is niet anders.

Rood was de kleur van onze hoofden na de wedstrijd. Wat een dag. We hebben gestreden voor wat we waard waren, al onze energie die we hadden er in gegooid en niet opgegeven tot de laatste bal viel. Voor nu is het even bijkomen en dan snel weer focussen op de competitie. Om af te sluiten wil ik het publiek dat ons gevolgd is naar Borne erg bedanken! Bedankt!

Aankomende zaterdag spelen wij om 16:30u de volgende ronde in de competitie tegen Devoko DS1. Deze wedstrijd spelen we in ons eigen Omnisport. Wij hopen jullie dan weer te zien en te horen aanmoedigen.