Carlijn, Fleur en Mirthe floten zaterdag hun eerste wedstrijd

Carlijn Radstake (11), Fleur Dubbelhuis (11) en Mirthe Bouwmeester (11) floten, na een aantal workshops, zaterdag j.l. hun eerste echte jeugdwedstrijd. Dames wat ging dat goed en wat kregen jullie een complimenten van de coaches en van anderen die ik sprak!

Carlijn heeft haar talent voor fluiten maar 61 minuten kunnen laten zien, terwijl Mirthe bij haar eerste wedstrijd dat bijna 2 uur en 5 sets mocht laten zien.  Carlijn, scheidsrechters hebben nog weleens de neiging om minder geconcentreerd te worden of wat 'onderuit te gaan hangen', als er een groot krachtsverschil is tussen de 2 teams. Jij deed dat niet en haalde er zelfs nog een voet- en netfout uit, heel goed Carlijn!
Mirthe, bij je eerste wedstrijd al een 5 setter en een paar sets boven de 20, dat gun je eigenlijk een scheidsrechter niet die voor het eerst fluit. Er is toch wat meer spanning bij de teams, coaches en publiek. Maar als je goed fluit komt er geen commentaar van teams of tribune en dat deed je Mirthe, goed fluiten! Dat je al zo krachtig kunt fluiten (het was in de hele hal te horen) helpt ook mee, je krijgt dan ook niet vele ogen op je gericht die vragen 'floot ze nu wel of floot ze nu niet'.
Fleur wat floot jij een goede wedstrijd. Niet zo heel spannend, maar dan moet je toch geconcentreerd blijven en dat deed je! Fleur wat ik ontzettend sterk van je vond is het moment waarop je floot en het teken gaf voor opslag voor het gastteam en zag dat de coach van Dynamo een time-out aanvroeg. Ik zag geen moment twijfel bij je en je maakte de coach nonverbaal duidelijk: 'sorry' en liet de opslag doorgaan en de coach accepteerde jouw beslissing (de coach was te laat met zijn aanvraag).

Carlijn, Fleur en Mirthe ik heb zaterdag van jullie enthousiasme genoten. Wij proberen jullie tijdens workshops zo goed mogelijk voor te bereiden op wedstrijden. Tijdens de wedstrijd benadrukken we vooral wat goed gaat en geven 1 of 2 aanwijzingen waar je tijdens die wedstrijd aan kunt werken. Deze zaterdag was dat: 'let op je houding, o.a. rechte rug en armbewegingen' of 'kijk voor je de opslag wilt geven even naar beide coaches om te zien of die misschien willen wisselen of een time-out willen aanvragen'. Jullie pakten dat gelijk op als ik dat tegen een van jullie zei. Heel goed!