Meisjes C behaalt een 5e plek tijdens de United World Games in Klagenfurt

Tijdens de United World Games in Klagenfurt is Meisjes C op een mooie (gedeelde) 5e plek geëindigd. Lees het verslag van trainer/coach David Bergsma.

In de voorbereiding naar de wedstrijden oefenden de meiden donderdag 16 juni tegen 3 verschillende Duitse teams en een team van Amerika onder de 17 jaar. Dat was een hele mooie partij, Dynamo won van Amerika met 25 -20! Een mooie voorbereiding voor de komende wedstrijden.

Vrijdag 17 juni speelde Dynamo tijdens de voorronde tegen Tsjechië en Slowakije. Deze wedstrijden eindigden in een gelijkspel. Daarna won Dynamo met enorme cijfers van Spanje (21-2 en 21-3). Hierdoor eindigden ze als 2de beste nummer 2 en dat betekende door naar de 1/4 finale!

Zaterdag heeft Dynamo in de finalepoule gespeeld tegen ZOK Skofja1. Deze vereniging had 2 teams voor het toernooi ingeschreven en de meiden hadden gelijk gespeeld tegen het andere team (ZOK Skofja2). Ze hadden hiertegen kans gehad om te winnen, maar helaas... Dynamo begon de wedstrijd goed en had steeds een kleine voorsprong. De tegenstander had moeite om de serve van Dynamo onder de knie te krijgen. Het liep zo goed dat de 1e set met 21- 17 werd gewonnen.

De 2e set was andere koek. Skofja kwam steeds beter in de wedstrijd en Dynamo kreeg steeds meer problemen. Skofja speelde power volleybal en Dynamo moest het technisch oplossen. Hoewel de meiden enorm hebben gevochten konden ze het tij niet meer keren en verloren ze de 2e set met 21-16.

Een beslissende 3de set volgde. Dit was volleybal op hoogstaand niveau. Iedereen wist wat te doen en als team werden de meiden steeds sterker. Dit resulteerde in een 11-7 voorsprong. Skofja nam een time out, waar zij heel goed uit kwamen en Dynamo beduidend minder. De pass die het hele toernooi goed liep liet ze nu in de steek. Bij 11-11 nam Dynamo een time out. Het belangrijkste was de pass onder controle te krijgen en dan toe te slaan. Maar ze kregen geen kans. Skofja was te sterk en ze verloren de beslissende 3e set en de wedstrijd.

Plotseling was het helemaal over. Geen verliezersronde meer en een gedeelde 5de plaats.
Dat is natuurlijk bijzonder goed van onze meiden. Er deden 24 teams mee. Maar de teleurstelling was groot want er had meer ingezeten en dat kwam er net niet uit.

Marit en ik zijn trots dat we zo'n mooie groep meiden mochten coachen. Jullie zijn net als wij een enorme ervaring rijker.

Na afloop van het toernooi blijkt dat Skofja het toernooi heeft gewonnen, Dynamo mag trots zijn en kan met opgeheven hoofd terugkijken. Want wat als...? Ook de nummer 2 van het toernooi komt uit de poule van onze meiden.

Ouders, chauffeurs en sponsoren, bedankt dat jullie dit allemaal mogelijk hebben gemaakt. Wat een ervaring was dit.

Zondagnacht kwamen ze terug met 5 uur vertraging. Maar dit was niet te merken want een paar uur later liepen de telefoons vol van alle foto's en filmpjes die goed werden gedeeld.

David en Marit