Dames 2 Bekerkampioen Regio Oost!

Op zaterdag 14 mei was het dan zo ver, tijd voor de bekerfinale! Na 6 gewonnen wedstrijden in het bekertoernooi, waarvan we maar 1 wedstrijd thuis gespeeld hebben, mochten we aantreden in Borne waar de bekerfinale gespeeld ging worden.

De finale zou om 4 uur beginnen maar door uitloop in de wedstrijden voor ons begonnen we uiteindelijk om 5 uur. We starten met Lauri op de spelverdeling, Tessa en Willeke op de passer-loper, Lynn op de diagonaal, Alyssia en Loreen op midden en Melissa op de libero. We begonnen de eerste set sterk door mooie service en aanvallen. Al snel stonden we met 3-7 voor. Devoko kwam nog terug tot 14-12 maar daarna was het verzet gebroken. Na een mooie service serie van Loreen en een paar cadeautjes van Devoko (opstellingsfout, uitgeslagen ballen) konden we deze set mooi binnenhalen met 25-14.

Door naar de tweede set. Deze set begonnen we met dezelfde opstelling en behaalden we al snel weer de voorsprong. Mede gesteund door het publiek dat meegekomen was uit Apeldoorn konden we ook deze set ons eigen spel spelen. Devoko maakte wat foutjes waar wij van profiteerde en verder stonden we zelf erg veel te scoren. Evelien kwam en nog even in voor Lauri en beide spelverdeelsters konden de aanvallers aan de buitenkant goed vinden zodat deze lekker punten konden scoren. Deze set werd gewonnen met 25-17.

De derde set, we waarschuwden elkaar voorafgaande deze set. Devoko had namelijk eerder in het bekertoernooi al wedstrijden gewonnen van goede tegenstanders waar ze eerst 2-0 tegen achter stonden. We moesten dus weer scherp beginnen en dit vasthouden. Het leek de goede kant op te gaan want halverwege de set stonden wij met 17-12 voor. Bij ons slopen er wat foutjes in het spel terwijl Devoko alles of niets ging spelen. Dit resulteerde in een gelijke stand: 22-22. Devoko kwam 2 keer op setpoint (24-25 en 25-26) deze wisten wij beiden weg te werken maar uiteindelijk trok Devoko deze set aan het langste eind en werd het 26-28.

De vierde set dan, hierin moest het gebeuren dat voelden we allemaal. We starten niet helemaal lekker waardoor het erg gelijk opging in de beginfase. We kregen geen grip op Devoko waardoor het 14-14 kwam te staan. De trommelaars op de tribune lieten nog maar eens van zich horen en ook Auke begon zijn stem te verheffen. Door dit enthousiasme kwam er weer geloof in het team wat resulteerde in een kleine voorsprong: 20-19. Lisanne kwam erin voor Lynn die met een verzwikte enkel toch een erg goede wedstrijd gespeeld heeft. Na een mooie service en scores van Tessa aan de buitenkant kwamen we op 23-20 voor. Devoko gaf zich echter nog niet gewonnen en scoorde weer is een punt. Gelukkig wisten wij ook weer een punt te scoren en op 24-21 sloeg Willeke de bal mooi binnen.

Toen kon het feest beginnen. WIJ ZIJN BEKERKAMPIOEN! Een hele knappe prestatie waar we erg trots op zijn. De champagne smaakte heerlijk en de schaal (wij hadden gehoopt op een beker, het is tenslotte een bekertoernooi) werd in ontvangst genomen. We hebben er met het hele team voor gevochten en willen graag het publiek bedanken voor hun enthousiasme, aanmoedigingen en getrommel! Wij hebben er tot in de late uurtjes een mooi feestje van gemaakt.