Michael Beugelsdijk nieuwe hoofdtrainer Dames 1 en jeugdopleiding meisjes

De Stichting Topvolleybal Dynamo (STD) en de vereniging SV Dynamo zijn zeer verheugd Michael Beugelsdijk te kunnen presenteren als hoofdtrainer van Dames 1 en de meisjes binnen de jeugdopleiding. Hiermee wordt de samenwerking tussen de Stichting Topvolleybal Dynamo en SV Dynamo geïntensiveerd. Foto: Peter de Jong, 3P Fotografie

Beugelsdijk is momenteel actief als RTC-trainer van de meisjesselecties onder de 12 en 14 jaar in Nijmegen en jeugdtrainer en assistent trainer bij Dames 2 van Alterno in Apeldoorn. Ervaring heeft Beugelsdijk ook opgedaan bij VCV Veenendaal waar hij de meisjesopleiding mede heeft vormgegeven. Afgelopen zomer was hij bovendien assistent van bondscoach Giovanni Guidetti op Papendal.

Fred Sterk, vertegenwoordiger van het bestuur van STD: “Michael is een jonge, ambitieuze en talentvolle trainer die goed past bij het beleid dat we voor ogen hebben voor Dames 1. We streven ernaar dat het team de komende jaren weer voornamelijk bestaat uit talenten van de eigen jeugdopleiding aangevuld met waardevolle speelsters uit de regio. We willen met Dames 1 op een zo’n hoog mogelijk niveau spelen. De combinatie van hoofdtrainer van Dames 1 en de meisjes binnen de jeugdopleiding van SV Dynamo is daarvoor perfect.”

Technisch coördinator van de jeugdopleiding van SV Dynamo, Arjan de Groot: ”Komend seizoen zullen techniektrainingen 1 van de 2 teamtrainingen van de jeugdteams gaan vervangen. Michael gaat techniektraining aan meisjes C en niveau 5 en 6 van de mini’s geven, onze jeugdtrainers opleiden en helpen met het (verder) vormgeven van de jeugdopleiding. Zo krijgt Michael goed in beeld welke talenten van de jeugdopleiding door kunnen stromen naar Dames 1.”