Dames 1 wint overtuigend en zet uitstekende resultaat van vorige week voort!!

Afgelopen zaterdag stond de zevende competitiewedstrijd van 2016 al weer op de agenda. Na vorige week twee punten te hebben meegenomen uit Sliedrecht, mochten we zaterdag aantreden tegen de dames van VV Utrecht DS1. Thuis wonnen wij van deze dames met 3 – 0, maar gezien de laatste resultaten van deze dames en vooral het thuisvoordeel waren we gewaarschuwd.

Na de warming-up en inslaan konden we helaas niet helemaal compleet in de voorstellinie gaan staan. Manon lag thuis met een flinke griep op bed en onze Sjon (Chantal) is recent geopereerd aan haar knie. Gelukkig kon Baloe, onze mascottebeer, met de nummer 10 van Sjon de rij afsluiten en was de moeder van Manon afgereisd naar Utrecht om ons weer te steunen!!

Met één wissel aan de kant als spelverdeelsters, kregen we de opdracht onze mindset en alertheid vast te houden voor mogelijk alle beschikbare posities. We starten met Melanie, Nicole, Lisette, Joyce, Caya, Lisanne en als libero onze Roos. Utrecht begon fel aan de wedstrijd. Dit resulteerde al snel in een achterstand van 15 – 10. We maakten teveel fouten en benutten de kansen niet. Bij 20 – 15 wordt Irie gewisseld voor de serve. Mega bommen en anders wel ketst de serve van Ier bij de dames van Utrecht van de armen. Bij 20 – 18 neemt de coach van Utrecht een time out om Irie uit haar concentratie te halen en zijn eigen team op scherp te zetten. Zonder enige moeite serveert Irie ons echter naar een 20 – 22 voorsprong! Utrecht komt nog terug tot 23 – 23, maar wij weten de set in het voordeel van 23 – 25 naar ons toe te trekken. Yes, de kop is eraf!

In set twee starten we veel scherper, maken minder fouten en lukt het om het serve niveau omhoog te brengen. Bij 2 – 6 is de coach van Utrecht genoodzaakt een time out aan te vragen. We spelen een verzorgde set (17 – 25), wat zorgt voor 0 – 2 op het scorebord in sets. Het eerste punt is binnen!! Nu zaak om de volle punten in de derde set te pakken!!

Ook bij deze start van de set lukt het om direct druk te leggen bij de dames aan de andere kant van het net. De beginfase van de set levert 0-4 op het scorebord. We kunnen zelfs uitlopen tot 4 – 11. Lisette heeft de middag van haar leven als midden. Ze zet continue met 100% haar handtekening bij de tegenstander binnen de lijnen. Een kleine hapering in onze side-out zorgt er echter voor dat Utrecht langzaam dichterbij komt. Gelukkig hebben we daar onze Irie weer met haar serve bommen en winnen we de laatste set 20 – 25!!!

Woehoe! We tekenen eindelijk na een hele lange tijd weer een 3 – 0 in ons voordeel op papier bij. Een collectieve overwinning voor het hele team inclusief de staf, maar zeker niet te vergeten de meegereisde supporters. In het bijzonder de hele familie van Caya!! De Dynamo geluiden hebben zeer regelmatig geklonken in de Utrechtse Galgenwaard. Bedankt!!!

Aanstaand weekend zijn wij vrij, maar we hebben wel een heerlijke overwinningstaart op het menu! De week erop, zaterdag 19 maart spelen wij weer thuis in ons eigen Omnisport tegen Seesing Personeel Orion DS1 uit Doetinchem. Dit beloofd een spannende wedstrijd te worden. Graag tot dan!!