Robert Horstink aan de slag binnen de jeugdopleiding van SV Dynamo

Persbericht - Oud Dynamo speler, ex-international en ex-speler van meerdere buitenlandse topclubs Robert Horstink gaat aan de slag binnen de jeugdopleiding van SV Dynamo Apeldoorn. De 34-jarige Horstink maakte eind januari bekend dat hij een punt zet achter zijn actieve volleybalcarrière in verband met een langdurige knieblessure. Hij is op zoek naar een baan en wil deze graag combineren met een functie binnen de volleybalsport: “Ik vind het leuk dat ik wat terug kan geven aan de sport die mij zoveel heeft gebracht. En in het bijzonder dat ik dit kan doen bij de club waar ik een groot gedeelte van mijn jeugdopleiding heb genoten en in Heren 1 heb gespeeld”.

Horstink gaat zich specifiek richten op het jongensvolleybal binnen SV Dynamo. De vereniging wil graag het aantal jongensleden vergroten voor de aanwas van nieuw talent en een betere samenstelling van de competitieteams.

Arjan de Groot, technisch coördinator van de jeugdopleiding bij SV Dynamo: “Met Robert Horstink als voorbeeld en rolmodel willen we een boost geven aan het jongensvolleybal. Door het gebruik van uitdagende volleybalmethodieken die aansluiten bij de belevingswereld van jongens willen we laten zien dat volleybal een fantastische en mooie sport is. We zijn als vereniging dan ook blij en trots dat Robert bij ons aan de slag wil gaan”.

Horstink, die in zijn actieve loopbaan training heeft gehad van meerdere toptrainers, zal zijn topsportervaring inzetten om de jongens nog beter te leren volleyballen en als vraagbaak en begeleider van de trainers fungeren. Hij wordt betrokken bij evenementen voor de jeugd, bijeenkomsten over de jeugd(opleiding) binnen Dynamo en bij activiteiten om de volleybalsport bekend te maken buiten de vereniging.