Goed begin voor Dames 1 aan de tweede helft van het seizoen!

Nadat Dames 1 vorige week drie punten wist te pakken tegen Krekkers DS 1, stond afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen Sudosa-Desto Dames 1 op het programma. Onze gasten uit Assen wisten een paar dagen eerder voor een verrassing te zorgen door eredivisionist Donitas DS1 uit het bekertoernooi te spelen. We waren dus gewaarschuwd... Lees het wedstrijdverslag van Dames 1 onder 'Lees het hele bericht'.

We hadden echter ook een jarige te vieren binnen het team. Onze libero Rosan is een jaartje ouder geworden en haar stond een leuke verrassing te wachten. Haar hele familie bracht op haar verjaardag een bezoekje aan de Topsporthal van het Omnisport Centrum om de wedstrijd te bekijken en het hele team, maar in het bijzonder Rosan, aan te moedigen.

We begonnen de wedstrijd met Melanie als spelverdeler, Manon als diagonaal, Joyce en Nicole als passer-loper,  Lisette en Chantal op het midden en Rosan als libero. Vol overtuiging begonnen we aan de wedstrijd. Er werden veel serveseries gemaakt en er werden veel ballen van de vloer geraapt. We konden goed ons eigen spel spelen en dat hebben we ook goed laten zien. De eerste set ging met 25 – 13 naar Dynamo.

De tweede set begonnen we met dezelfde zeven speelsters. Deze set begonnen we weer erg sterk. De pass kwam goed en Melanie kon alle aanvallers aanspelen om te scoren. Ook zaten er weer goede serveseries tussen die ons op een voorsprong brachten. Bij Sudosa-Desto begon alles ook een beetje te lopen, dus we wisten dat we wel ons eigen spel moesten blijven spelen. Op 22 – 16 kwam Irie erin voor Manon en Caya kwam erin voor Melanie. Irie maakte meteen een mooie serveserie en zorgde ervoor dat de aanvallers goed werden aangespeeld. Joyce maakte vanaf de 3-meterlijn een mooi eind aan de set. De tweede set ging met 25 – 19 ook naar Dynamo.

De derde set bleef bijna hetzelfde. Alleen Lisanne kwam erin voor Chantal. Ook deze set begonnen we met volle overtuiging. Er werden mooie ballen geslagen en ook werden er heel veel ballen gepakt in de blokkering. Iedereen bleef zijn taken uitvoeren, waardoor het aan onze kant goed liep. Halverwege de set kwam Caya er in voor Joyce en mocht direct gaan serveren. Ook Irie kwam er weer in voor Melanie. We hebben de wedstrijd geweldig uitgespeeld en ook de derde set naar ons toe weten te halen. Deze set werd met 25 – 17 gewonnen.

Weer drie punten die we in Apeldoorn hebben weten te houden. Een goed begin dus van het begin van de tweede helft van de competitie!!!

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen PDK uit Huizen op het programma. Een altijd lastige tegenstander tegen wie we wederom onze beste spel gaan laten zien. Deze drie punten nemen we mee naar Apeldoorn.