Dames 1 neemt geen punten mee uit Gennep

Afgelopen zaterdag stond voor Dames 1 de laatste wedstrijd van 2015 op het programma. Een zware pot tegen de koploper uit de Topdivisie, Flamingo’s ’56 DS1. Het was een goede wedstrijd met mooie acties maar ondanks goed spel konden de setjes net niet worden gepakt. Lees het wedstrijdverslag onder 'lees het hele bericht'.

Om 17:00 uur vertrokken we vanuit Apeldoorn met wel een erg leuk busje om naar Gennep te gaan. Een aantal vaste supporters was ook naar het verre Gennep gereisd om ons weer aan te moedi-gen. Manon stond vanwege een blessure vandaag helaas niet op het veld, maar op het wedstrijd-formulier als assistent-coach.
We begonnen de eerste set met Melanie als spelverdeelster, Lisette en Chantal op midden, Nicole en Caya als passer-loper, Joyce als diagonaal en Rosan als Libero. We begonnen goed aan de wed-strijd en gingen in het begin redelijk gelijk op. We speelden met veel energie en wisten daardoor ook een verdiende voorsprong te creëren. Aan het einde van de set maakte we het spannend door Flamingo’s dichterbij te laten komen. Uiteindelijk ging Flamingo’s, na een zeer spannend ein-de van de set, met een setstand van 28 – 26 er met de eerste setwinst vandoor.

In de tweede set begonnen we met dezelfde zeven in de basis. We liepen echter vanaf het begin van de set achter de feiten aan. Bij de stand van 18 – 13 kwam Lisanne er in voor Chantal voor de serve, waarna ze meteen mocht blijven staan. Ook kwam Irie bij de stand van 19 – 15 er nog in voor Melanie, maar het mocht helaas niet baten. We verloren de tweede set met 25 – 20 en wisselde van helft met een 2 – 0 achterstand in sets.

In set drie begonnen we wederom met dezelfde zeven basisspeelsters. We wisten een voorsprong van 3 – 7 en vervolgens 13 – 15 te pakken. Bij de stand van 7 – 8 kwam Irie in het veld voor Melanie, en bij 13 – 15 kwam Lisanne erin voor Chantal. We wisten de voorsprong vast te houden tot het einde van de set. Flamingo’s kwam echter toch langszij en via 22 – 23 werd de derde set besloten met 25 – 23. Met deze laatste setstand kwam de wedstrijd helaas op 3 – 0 verlies te staan.

Ondanks het verlies hebben we een erg goede wedstrijd gespeeld en mooie acties laten zien. Ook waren het enthousiasme en de strijdlust weer helemaal terug en hebben we als één team ge-speeld en geknokt. We hebben helaas geen punten mee kunnen nemen vanuit Gennep, maar wel een leuk souvenirtje in de vorm van een kerstboom voor aanvoerster Lisette!

Voorlopig hebben we even rust. Donderdag 7 januari spelen we thuis om 20:00u de 1/8 finale van het bekertoernooi tegen Springendal Set-Up ’65 DS1. Zaterdag 9 januari spelen we vervolgens weer een competitie wedstrijd om 16:30 uur in het Omnisport tegen Krekkers DS1. Wij hopen dat jullie allemaal komen kijken om ons aan te moedigen. Fijne feestdagen gewenst van de speelsters en staf van Dames 1 en tot volgend jaar!