SV Dynamo Dames 1 bekert verder

Zaterdag 21 november was voor Dames 1 een competitie vrij weekend omdat de derde ronde van de beker op het programma stond. Dames 1 was ingedeeld bij Gabberted.com VCN DS1, die uitkomt in de 1e Divisie en Devoko die ook uitkomt in de Topdivisie. Met twee maal een 3–1 overwinning gaat Dames 1 door naar de volgende ronde in de beker! Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

Om 15:15u stond voor ons de eerste wedstrijd tegen Devoko op het programma. Zij hadden al een wedstrijd in de benen tegen VCN die met 3–0 verloren was. Wij startten deze wedstrijd met Irie als spelverdeelster, Manon op diagonaal, Chantal en Lisanne op midden, Nicole en Joyce als passer lopers en erg verassend, Rosan als libero. Blijkbaar waren wij deze eerste set nog niet scherp genoeg en had Devoko na het eerste verlies de kracht terug gevonden om voor alles of niets te gaan. De eerste set zijn we vooral in de beginfase weg geserveerd. De nummer 10 van Devoko had vanaf de achterlijn volledig de controle en serveerde Devoko op een ruime voorsprong. Marinus probeerde het nog met enkele wissels, maar deze klap kwamen we gedurende de eerste set niet meer te boven. Een set verlies met ruime cijfers; 13–25. Gelukkig wisten we dat we het verlies volledig aan onszelf te danken hadden, dus dat we dit ook zelf om konden zetten. Marinus zette een plan uit voor onze service en deze bleek goed te werken. Met 25–18 konden we de tweede set binnenslepen. De derde set hebben we dit door kunnen zetten en de gehele set een voorsprong weten te behouden. Echter tegen het eind van de set kregen we het voor elkaar om het nog even spannend te maken. Gelukkig hielden we het hoofd koel en haalden we de set met 27–25 binnen. Wellicht was hiermee voor Devoko de motor leeg want uiteindelijk wonnen we de laatste set met 25–19. Een 3–1 overwinning in de eerste wedstrijd!

Winst in deze eerste wedstrijd betekende dat de volgende wedstrijd beslissend was. Nadat we even konden bijkomen, wat voedsel naar binnen hadden gewerkt om aan te sterken en een paar speelsters even door Fred onder handen waren genomen, waren we weer klaar om er tegen aan te gaan!

We startten deze wedstrijd met Melanie als spelverdeelster, Manon op diagonaal, Chantal en Lisette op midden, Nicole en Joyce als passer lopers en uiteraard Rosan weer als libero. De eerste set speelden we eigenlijk vrij clean waarbij we geen moment in de problemen zijn gekomen. Dit resulteerde in een nette 25–20 winst. Ondanks het goede gevoel van de eerste set, konden we dit de tweede set helaas niet volhouden. Er werden meer fouten gemaakt en de flow die we de eerste set hadden was volledig verdwenen. Ondanks dat we af en toe mooie punten scoorden, kwamen we deze set niet terug in ons ritme. Een 18–25 verlies in set twee was het resultaat. De stand was hiermee weer gelijk en alle scenario’s waren weer denkbaar. Tijd om weer terug te gaan naar ons eigen spel en de flow van de eerste set weer op te pakken. De wedstrijd kenmerkte zich met soms erg lange rally’s, wat het voor het publiek een aantrekkelijke wedstrijd maakte. Met wederom goed spel van onze kant trokken we de derde set met 25–20 naar ons toe. De vierde set zou de beslissende set kunnen zijn. We waren er op gebrand om dit jaar een ronde verder te komen in de beker en bij VCN was de weerstand een beetje verdwenen. Mede door goed spel van onze kant wonnen we deze vierde set met 25–15. Wederom een 3–1 overwinning en door naar de volgende ronde in de beker!

De specifieke wissels per wedstrijd zitten helaas niet meer in mijn geheugen, maar wel kan ik vertellen dat we het deze dag met het gehele team hebben gedaan. Iedereen heeft haar speelminuten gehad. Terugkijkend naar deze dag hebben we momenten gehad waarbij we volledig zijn weggezakt, maar daarna onszelf wel goed hebben kunnen herstellen. Dit geeft vertrouwen voor de volgende wedstrijden.

A.s. zaterdag gaan we weer verder met de competitie met een uitwedstrijd tegen Orion. De nummer vier op de ranglijst. Hopelijk kunnen we in Doetinchem de nodige Dynamo supporters verwelkomen. Tot dan.