Digitaal wedstrijd formulier (DWF)

Uitleg voor teams (voorbereiden wedstrijd en wijzigen gegevens zoals het rugnummer)

1. Heb je al een Nevobo account?

Ga dan verder bij punt 3.

2. Nog geen Nevobo-account?
  • Ben je geen lid van de Nevobo, zoals veel coaches van een jeugdteam, vraag dan een account aan voor je kind.
  • Ga naar http://www.volleybal.nl/competitie/aanmelden
  • Om gebruik te kunnen maken van DWF is de relatiecode ook verplicht en inloggen via Facebook is niet niet mogelijk in DWF.
  • Vul de gegevens in.
  • Je kunt je gebruikersnaam via deze link evt aanpassen, standaard is dat het e-mailadres.

3. Ga naar http://dwf.volleybal.nl

4. Login

5. Na het inloggen zie je onderstaand scherm (vergelijkbaar)

6. Wijzigen op Team-niveau (beheer) versus Wedstrijd-niveau
Een wijziging in Teambeheer (rode ovaal rechtsboven in bovenstaand plaatje) geldt voor alle komende wedstrijden, terwijl een aanpassing die je doorvoert op wedstrijd-niveau (rode ovaal onder in bovenstaand plaatje)  alleen voor die wedstrijd geldt.

Bijvoorbeeld het aanpassen van een rugnummer van een vaste speler in je team kun je het beste doen in Teambeheer: voor de rest van het seizoen staat dan het goede rugnummer in DWF.

7. Wat kun je in Teambeheer aanpassen?
In teambeheer kun je het volgende aanpassen (zie het plaatje hieronder):

• Rugnummer (klikken op een naam, dus niet op het rondje voor de naam)
  • Functie van de speler: Aanvoerder, Libero of Speler (klikken op een naam)
  • 'Overige vaste teamleden' verwijderen of toevoegen (klikken op het rode kruisje of 'Speler' of 'Begeleider' toevoegen).

Nb. Je kunt maar aan 12 personen de functie 'Speler' toekennen. Het lukt bv niet om bij rugnummer 15 (Froukje) de functie 'Speler' toe te voegen.  Dit probleem is op 10-2-2015 gemeld aan de Nevobo.

8. Wat kun je in Teambeheer NIET aanpassen?
Toevoegen of verwijderen van Reglementaite spelers.
Deze spelers worden aan het begin van het seizoen, in overleg met de technische commissies, toegedeeld aan een team. Het wedstrijdsecretariaat geeft de namen door aan de Nevobo.

Voor seniorenteams die volledig uit senioren (18+) bestaan zullen de namen van de Reglementaire spelers veelal overeenkomen met het 'echte' team. Jeugdigen die in een seniorenteam spelen worden veelal in een lager team of bij een jeugdteam als 'Reglementaire' speler ingedeeld, spelers in de jeugdcompetitie worden ook vaak in een lager jeugdteam ingeschreven of bij de CMV (mini's).

9. Waarom moet ik elke wedstrijd veel namen weer toevoegen?
Dit komt door een 'eigenaardigheidje' van DWF.
DWF zet alleen de 'Overige vaste teamleden' direct op het wedstrijdformulier en NIET de Reglementaire spelers. De reglementaire spelers moet je per wedstrijd aan de wedstrijd toevoegen.

10. Thuis alle wedstrijden al 'klaar' zetten (deel 1)
Thuis kun je een wedstrijd (of alle wedstrijden) al voorbereiden door de spelers die uitkomen in een wedstrijd toe te voegen aan het DWF.
Kies de betreffende wedstrijd en je ziet onderstaand scherm (vergelijkbaar).

11. Thuis alle wedstrijden al 'klaar' zetten (deel 2)
Klikop 'Spelers beheren' (in dit voorbeeld Dames 9). Je ziet dan onderstaand scherm. In het bovenste deel van het scherm staan de spelers die al aan de wedstrijd zijn toegevoegd. Die kun je evt door het klikken op '-' er weer vanaf halen. Het tweede deel van het scherm laat de 'Overige spelers' zien en die voeg je met de '+' toe aan de wedstrijd. Staat een speler er niet bij dan kun je onderaan kiezen voor 'Speler toevoegen'. Ben je klaar, klik dan 'Terug' links boven in het scherm.