Femke floot haar eerste wedstrijd en 3 geslaagden

Femke van Embden (13) floot zaterdag haar eerste jeugdwedstrijd. Het kan bijna niet anders dat Femke tijdens wedstrijden van Heren 1 of Dames 1 goed naar de scheidsrechters heeft gekeken. Een kaarsrechte houding tijdens de hele wedstrijd, de armen strak langs het lichaam tijdens de rally en alleen de nek draaiend om de bal te volgen en bij een fout duidelijk fluiten en de tekens goed uitvoeren. Wij hadden echt de indruk dat wij naar een scheidsrechter keken die ervaring had op het allerhoogste niveau. Femke, de vorm was prachtig maar dat vorm en inhoud ook heel goed samen kunnen liet je ook zien! Fluiten voor 'in', 'uit' en 'touché' dat lukt de meeste scheidsrechters wel, maar je floot ook al een aantal ballen technisch af.  Dat is echt heel knap Femke als je dat al bij je eerste wedstrijd doet!
Zonder dat alle scheidsrechters het wisten, werd bij een aantal de Proeve van Bekwaamheid afgenomen. De verrassing en blijdschap was groot bij Sophia, Jasmijn en Marit toen zij na de wedstrijd van respectievelijk Natasja, Ilse en Bart de felicitaties en het officiële scheidsrechtershirt met Nevobo embleem in ontvangst mochten nemen. Dames gefeliciteeerd en vandaag in het bijzonder Marit met haar verjaardag!