Met beide benen terug op aarde

Zaterdag 27 september stond de eerste uitwedstrijd van het seizoen op het programma, te weten tegen een van de toppers: Flamingo's uit Gennep. In de voorbereiding hebben we elkaar weliswaar al getroffen, wat resulteerde in een 3-0 overwinning voor de roze vogels. Hoewel vanwege afwezigen ons team niet representatief was, wisten we dat we flink aan de bak zouden moeten om wat te willen bereiken.

Zo gezegd, zo gedaan. Althans, in de eerste set. We namen al snel de leiding en daarmee een steeds ruimere voorsprong. De ene ace na de andere ace werd geserveerd. Hoewel onze pass niet geweldig lag, wist Sterre wel raad met de ballen. Een goede spreiding met veel rake klappen, en daarentegen veel directe fouten van de tegenstander, resulteerde al snel in de eerste setwinst: 17-25.

Misschien waren we zelf wel enigszins verrast door ons cleane spel van de eerste set, waardoor we nog meer het gevoel kregen dat er wat te halen viel. Daar leek het dan ook de mist in te gaan. Waar we vooraf hadden afgesproken niet te veel met resultaat bezig te zijn, werden we te gretig. We zaten hoog in onze ademhaling en raakten gestrest. Terwijl wij steeds meer kansen lieten liggen en slordig werden, begon Flamingo's juist nauwkeuriger te worden en wél kansen te benutten. Hoewel we in deze set aan elkaar gewaagd waren, was het de Gennepse ploeg die dit keer voornamelijk de leiding nam. Hierdoor liepen wij achter de feiten aan, waardoor we net te kort kwamen: 25-22.

Over de derde set kunnen we vrij kort zijn. Een waardeloze set. Flamingo's tikte ons volledig van de mat. We wisten niet meer waar we het zoeken moesten. Talloze eigen fouten en communicatiefouten zorgden er ook voor dat we in zekere zin tegen onszelf aan het spelen waren. Ook een dubbele wissel mocht niet baten.  Van leren en gauw vergeten dus: 25-13.

Even leek set vier een kopie van de set ervoor te worden. Al gauw keken we tegen een enorme achterstand aan, van maar liefst tien punten. 'Alles of niets' werd ons motto. We hebben gevochten als leeuwen, waarna we weer acht punten in liepen. De hoop, die vervlogen leek, kwam terug en Flamingo's bleek, aan eigen fouten te zien, weer enige druk te voelen. Na drie foute services boven de 18 verdien je het echter niet om de set nog te mogen winnen. We vergeten onszelf te belonen voor het harde werken: 25-21.

Al met al een wedstrijd met de nodige ups and downs. Van het topje van de berg naar de diepte van het dal. Eén ding is ons weer duidelijk geworden: we kunnen bij vlagen zeker leuk volleyballen, maar er is nog veel werk aan de winkel!

Genoeg om aan te werken komende week en een hoop recht te zetten tegen Krekkers te Mariaparochie, a.s. zaterdag 16.30u. Be there!