De zoete smaak van winst

De zoete smaak van winst!

Vandaag stond de eerste competitiewedstrijd op het programma. Na een relatief korte voorbereiding moesten we er vandaag dan al echt staan. In de voorbereiding hebben wij te maken gehad met enkele blessures/pijntjes en wisselingen waardoor wij in de hele voorbereiding maar één set zo hebben kunnen spelen zoals we gisteren zijn begonnen.
Vooraf was er dan ook nog wel wat twijfel, zouden we al wel fit genoeg zijn, zouden we al wel ver genoeg zijn, zou de techniek en de tactiek waar onze trainer zo op hamert al genoeg geautomatiseerd zijn? Hier komen we maar op één manier achter; door te gaan spelen! Vandaag met Apollo als tegenstander.

Coach Marinus begon aan de wedstrijd met Sterre op de spelverdeling, Joyce op de diagonaal, Carlijn en Nicole als passer/lopers, Chantal en Lisette op midden en Annelin op de libero positie. We begonnen gespannen aan de wedstrijd. Aan de andere kant stond wel een kandidaat voor de titel in deze topdivisie dus we moesten meteen vol aan de bak. Het was aftasten aan beide kanten. De service was gedurende de hele wedstrijd in grote lijnen bepalend. De eerste set was spannend. Er werd hard gewerkt, er werd veel energie in gestoken. De aanvallen op de pipe ontregelden de tegenstander veel, de aanval op midden begon steeds beter te lopen en ook de balletjes achterover op Joyce liepen als een tierelier. Aan het eind van de set liep de spanning hoog op toen wij een licht voorsprong weg gaven en uiteindelijk zelf setpunt tegen kregen… Maar dankzij onze uitstekende passlijn kon deze worden weggeslagen door een aanval over het midden. Toen uiteindelijk het laatste punt van de eerste set werd binnengeslagen door Joyce was de opluchting groot en stonden we voor met 1-0 (26-24).

De tweede set waren we ons er bewust van dat we scherp moesten blijven. Blijven spelen in ons systeem, houden aan de taken en plezier blijven maken. En dit gebeurde! We waren messcherp! De passers hebben geen bal laten gaan, alles kwam exact in de handen van Sterre terecht. Sterre op haar plek maakte de blokkering aan de overkant helemaal gek! De aanvallers scoorden er op los. En alsof dat nog niet genoeg was waren wij aan het net niet te passeren. Met killblocks van Joyce, Carlijn(!), Sterre en Chantal (en nog een paar keer Joyce) werden ze aan de andere kant helemaal gek. Prikballen volgden, maar zoals Nicole heel goed opmerkte (en uitvoerde) werkte ons systeem!!! Met 25-17 was de tweede set ook voor ons.

De derde set ging helaas niet zoals gewenst. We begonnen niet slecht, de stand was erg gelijkopgaand. Maar de sfeer in het veld was een beetje paniekerig. We wilden zo graag, we konden de winst al voelen, maar we waren er nog niet. We kwamen nog wel dichtbij, maar het kwam te laat. 25-22 verlies betekende een vierde set.

In deze vierde set werd goed benoemd wat we anders gingen doen. De opdracht was duidelijk. En de uitvoering ook. De pass lag weer fantastisch waardoor de middens er op los konden scoren. Ook nu stond de blokkering weer als een dijk. Eigenlijk zijn we deze hele set niet echt in de problemen geweest, maar we waren ons erg bewust van dat we geconcentreerd moesten blijven spelen. Met hetzelfde recept als in de eerste set werd de laatste bal van de wedstrijd beslist; BAM!!! 25-19 en 3-1 winst!!!

Al met al een overwinning die heel zoet smaakt, en zoals alle zoetigheid ook smaakt naar meer. Een topprestatie van het hele team! Volgende week mogen we weer, meteen weer tegen een potentiële titelkandidaat Flamingo’s. Support in Gennep is van harte welkom. Om 19.30 uur zal de wedstrijd beginnen.