Arbitrage

In deze Nieuwsbrief arbitrage:

1. Trots op ons Jeugd Arbitrage Corps
  2. Peter, Jan, Niels en Remco dank jullie wel!
  3. Alarm! We mogen nog niet alle promotieklasse en regiodivisie teams inschrijven voor volgend seizoen!
  4. Fluiten in de regio is nog nooit zo aantrekkelijk geweest!

A Trots op ons Jeugd Arbitrage Corps (JAC)

Dit seizoen startten we met 4 jongeren tussen 11 en 15 jaar die het leuk vinden om veel te fluiten. Begin februari  stond de teller op 8. Amy, Jasmijn, Julie, Tim, Robin, Hans, Valentin en Tim hebben het afgelopen seizoen samen bijna 60(!) wedstrijden gefloten die anders door seniorenteams zouden zijn gefloten als teamtaak.
Een aantal aspirant JAC'ers staat op de ‘wachtlijst’ om volgend seizoen voor het eerst te mogen fluiten. Om lid te mogen worden van het JAC moet de jongere (tot 18 jaar) bereid zijn om circa 2 keer per maand een wedstrijd te fluiten en enkele workshops per seizoen bij te wonen. Als vereniging bieden wij hen een intensieve begeleiding, opleiding, scheidsrechtermateriaal, JAC polo en een vergoeding. Het spreekt voor zich dat ik enorm trots ben op deze jongens en meisjes. Het kostte nogal wat tijd om bij heel veel wedstrijden aanwezig te zijn, de PvB’s af te nemen en workshops te geven samen met Bart jr. Maar het is zeer de moeite waard!  Interesse? Zie 'Meer info?' onderaan deze nieuwsbrief.

B Peter, Jan, Niels en Remco dank jullie wel!

Dit seizoen waren Peter van Vliet, Jan de Groot en Niels Jacobsen onze helden in de regio! Deze 3 mannen zorgden ervoor dat wij teams mochten inschrijven voor de promotieklasse. Peter en Jan hartelijk dank dat jullie zoveel wedstrijden hebben gefloten in zowel de regio als in onze eigen hal.

En dan Niels. Vorig jaar nog balend dat hij op grond van zijn leeftijd niet in de regio mocht fluiten heeft laten zien dat ambitie en talent belangrijker zijn dan leeftijd. De Nevobo heeft dat gelukkig ook ingezien en past nu geen leeftijdgrens meer toe. Niels fluit na een ‘cum laude’ beoordeling nu in de hoogste klasse van de regio! Grandioos Niels!

Remco Mulder is een voetbalscheidsrechter (WSV) die het leuk vindt om ook volleybalwedstrijden te fluiten. Remco is nagenoeg elke vrijdag in onze hal te vinden als scheidsrechter en floot dit seizoen 26 (!) wedstrijden voor Dynamo. Remco hartelijk dank daarvoor.

C Alarm nog 36! We kunnen nog niet alle promotieklasse en regiodivisie teams inschrijven

Bij inschrijving van een team (uiterlijk 1 juni 2014) voor de promotieklasse of de regiodivisie moeten ook een of meer scheidsrechters worden opgegeven die namens dat team gaan fluiten. Voor elk team dienen 24(!) wedstrijden door onze scheidsrechters in de regio gefloten te worden (voor dames promotieklasse is dat 12 wedstrijden omdat daar geen 2e scheidsrechter actief is).

Het aantal te fluiten wedstrijden per team per seizoen in de regio:

• Dames 3: 24 wedstrijden
  • Dames 4: 12 wedstrijden
  • Dames 5: 12 wedstrijden
  • Heren 4: 24 wedstrijden
  • Heren 5: 24 wedstrijden

In totaal moeten wij als vereniging dus 96 wedstrijden in de regio fluiten. We komen nog 36 wedstrijden te kort om alle teams op 1 juni in te kunnen schrijven!.

D Fluiten in de regio is nog nooit zo aantrekkelijk geweest!

Nevobo maakt het steeds aantrekkelijker! Je kunt aangeven:

• met wie je graag samen wilt fluiten
  • hoeveel wedstrijden je wilt fluiten (tussen 6 en 24 per seizoen)
  • dat je alleen maar dameswedstrijden wilt fluiten of herenwedstrijden
  • dat je alleen maar als 2e scheidsrechter wilt fluiten
  • dat je bepaalde verenigingen niet wilt fluiten
  • dat je in bepaalde zalen niet wilt fluiten
  • op welke dag je wilt fluiten (mits er voldoende wedstrijden beschikbaar zijn)
  • met welke 2 teams rekening moet worden gehouden bij de aanwijzing (bijvoorbeeld het team waar je in speelt en het team dat je coacht)
  • dat je dichtbij wilt fluiten omdat je geen auto hebt
  • of je na of voor je eigen wedstrijd wilt fluiten

SV Dynamo Apeldoorn maakt het aantrekkelijker voor jongeren!

Jongeren ontvangen naast de vergoeding van de Nevobo en kilometervergoeding een extra vergoeding (€ 20,-) per wedstrijd van de vereniging!

Spelen op niveau = Fluiten op niveau!

We gaan er vanuit dat spelers en speelsters die 'hoger' spelen (of gespeeld hebben) eerder in staat moeten worden geacht om wedstrijden op een hoger niveau te fluiten, dan degenen die nooit op dat niveau speelden. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar ik vind het redelijk dat wij onze Regioscheidsrechters bij voorkeur 'werven' onder leden die 1e klasse of hoger spelen of speelden.

Samen met een vriend of vriendin als 1e en 2e scheidsrechter fluiten!

Geef je met een vriend of vriendin op, om samen als 1e en 2e scheidsrechter 6 wedstrijden te fluiten in de regio! Dat telt dan als 12 wedstrijden!

Meer info?

Bel (3669875) of mail me (scheidsrechters@svdynamo.nl) als je nog vragen hebt of als je eventueel interesse hebt om een paar wedstrijden in de regio te fluiten.
Schroom niet om mij te bellen, het mag op elke dag van de week en elk tijdstip van de dag (hoor de telefoon toch niet als ik op bed lig).

Bart Bosman sr