Jorg Radstake aangesteld als trainer/coach Draisma Dynamo

Het bestuur van Stichting Topvolleybal Dynamo heeft Jorg Radstake tot het einde van het lopende seizoen aangesteld als trainer/coach van Draisma Dynamo. De oud-speler van onder meer van het toenmalige Piet Zoomers/D, Remote IT/Zwolle en Sudosa Assen is hiermee de opvolger van Mark Roper.

De 35-jarige Radstake is geen onbekende binnen Dynamo. In 1996 haalde Piet Zoomers/D-coach Toon Gerbrands hem als jeugdige spelverdeler uit de eerste divisie en voegde Radstake toe aan z’n team. Na z’n periode in Apeldoorn speelde hij in de eredivisie nog voor enkele andere verenigingen om vervolgens weer bij Dynamo terug te keren. Radstake was nog een aantal jaren actief als spelverdeler bij het tweede herenteam van SV Dynamo en is sinds het seizoen 2011-2012 trainer/coach bij SV Dynamo Heren-3.

Opgeleid als docent Lichamelijke Opvoeding is hij inmiddels ruim 10 jaar werkzaam als opleidingsdocent aan de Calo, Hogeschool Windesheim. Daarnaast zet hij zich al vijf jaar intensief in als projectleider sport en onderwijs bij NOC*NSF.

De Stichting Topvolleybal Dynamo is verheugd in korte tijd een vervanger te hebben gevonden voor de vacante plek bij Draisma Dynamo. Door de komst van de nieuwe hoofdtrainer zal Joost Joosten zijn rol als assistent-trainer weer op zich nemen en daarbij Radstake ondersteunen.

Jorg Radstake zal zijn debuut als trainer/coach van Draisma Dynamo maken wanneer de ploeg eind deze maand met een uitwedstrijd tegen Kootfin Taurus aan de play-offs begint.