Verslag MD halve finale Open Club in Denekamp

Tijdens de halve finale van de Open Club, afgelopen zaterdag in Denekamp, haalde Open Club Meisjes D de kruisfinales maar trof daarin stadsgenoot Alterno. Lees het wedstrijdverslag van MD coach Tom Lankhorst.

De meisjes gingen goed voorbereid naar Denekamp voor de halve finale van de open club. Het team werd gevormd door Marit, Julie, Lianne, Delayla, Stéphanie, Ilse, Jeline en Susan en de coaches waren Peter, Raymond en Tom. We waren mooi op tijd in Denekamp, het was er druk omdat er in de ochtenduren ook nog een minitoernooi werd gehouden. In de kantine was een groot tv-scherm, konden we Sven Kramer ook nog even zien langskomen.

De 1e wedstrijd tegen Longa 59

Na koffie voor de coaches en de meegekomen ouders konden de meiden beginnen met hun warming-up voor de eerste wedstrijd tegen Longa 59. De coaches kozen voor een basisteam met Ilse, Susan, Julie en Stéphanie. Onze meiden begonnen sterk en met goed spel werd de eerste set gewonnen met 25 tegen 16. De tweede set werd er niet goed gestart, concentratieverlies omdat de eerste set makkelijk was gewonnen? Het zou kunnen, binnen no time stonden wij 8-15 achter. Na twee time-outs aan onze kant werd het beter, maar verlies van de tweede set kon niet worden voorkomen, 25-21.

2 wedstrijd tegen Apollo

De tweede wedstrijd was een uur later tegen Apollo. Weer werd de eerste set met goed spel gewonnen, 25-20, maar in de tweede set kon het hoge niveau niet worden vastgehouden. Na enkele ballen ver uit het veld werd er voor (te) voorzichtige oplossingen gekozen waardoor de tegenstanders konden groeien in de wedstrijd. Onze ploeg kwam nog terug van 24-18 naar 24-23, maar de tweede set werd uiteindelijk nipt verloren met 25-23.

Twee keer gelijk, maar de andere uitslagen gaven de volgende tussenstand: bij winst in de derde wedstrijd worden we poulewinnaar, bij een remise 2e, in beide gevallen goed voor de kruisfinale.

3e wedstrijd tegen Krekkers

De derde wedstrijd moesten we tegen Krekkers. De eerste set lieten onze meiden zien dat ze veel in huis hebben, mooie aanvallen, goed verdedigend werk, goede service, er werd overtuigend gewonnen met 25 tegen 22. De tweede set lukte het echter weer net niet. De tegenstander vocht voor de laatste kans en onze meiden lieten de kansen op de beslissende momenten helaas liggen. De tweede set werd verloren met 25-17.

Kruisfinale tegen Alterno

Dat betekende: tweede in de poule en in de kruisfinale tegen de winnaar van de andere poule, Alterno. Die waren vorig jaar tweede van Nederland geworden, een sterke tegenstander. Toch begonnen onze meiden heel goed aan deze beslissende wedstrijd, ze pakten de eerste punten en liepen uit naar 7-2, na een time-out van Alterno had die ploeg de zaak echter weer op orde en zij namen de controle over van de wedstrijd. Ook enkele wissels van onze kant konden het tij niet keren, de eerste set werd verloren. De tweede set lukte het niet om Alterno te verrassen en dat resulteerde in een 2 - 0 nederlaag en geen finaleplaats.

Uiteraard teleurstelling in de ploeg, tegelijkertijd ook realisme. In alle drie poulewedstrijden waren er mogelijkheden om de tweede set te winnen, als poulewinnaar was er een makkelijkere tegenstander geweest in de kruisfinale. Maar als je de kansen niet pakt is het te verwachten dat het een keer misgaat. Een mooie ervaring voor alle meiden en zeker voor Marit, Jeline, Susan en Lianne die volgend jaar ook nog open club meisjes D kunnen spelen.

De dag werd afgesloten bij Dynamo in het Omnisport met patat, brandalarm, limousinegames en een enerverende wedstrijd van H1 tegen Rivo Rijssen.