Verslag Open Club voorronde jongens D in Apeldoorn

Zaterdag 4 januari was het zo ver, voor een groot deel van de jongens was het de eerste keer Open Club. De eerste wedstrijd speelden we pas om half 1, dus om half 12 waren Twan, Bas, Jakob, Robin, Joost, Sem, Max en Jip uitgerust in de Alternohal. Na een korte bespreking in de kleedkamer en na het plakken van de nummers op de shirts konden ze het veld op.

De eerste wedstrijd was tegen Apollo. Twan, Bas, Robin en Jakob begonnen deze wedstrijd. De eerste set werd verloren met 25-21 en ook de tweede set ging verloren met 25-23. Al met al een spannende wedstrijd om mee te beginnen.

De tweede wedstrijd werd gespeeld om half 3 tegen het sterke Orion. Van te voren wisten we dat het een lastige tegenstander was, maar dat hield natuurlijk niet in dat ze er niet voor gingen. In het begin van beide sets kwamen we op een kleine voorsprong, maar deze gaven we beide keren snel uit handen. De sets werden verloren met 25 - 12 en 25 – 14.

De laatste poulewedstrijd was tevens ook de belangrijkste. Er moest 2-0 gewonnen worden wilden we de kruisfinales nog gaan spelen. Bij 2-0 winst zou Ernst ook nog eens trakteren op een teamschotel. Met alle ouders en de speelsters en coaches van meisjes D op de tribune werd het een mooi feestje. De jongens begonnen dan ook goed met de wedstrijd. Twan, Bas, Sem en Jakob sleepten de eerste set binnen met 25 - 10. De tweede set begon Robin in plaats van Sem en ook deze set werd met duidelijke cijfers gewonnen. Dit betekende dat we de kruisfinale mochten spelen!

De kruisfinale was om 10 over half 6, even uitrusten en dan konden we weer vol aan de bak. Onze tegenstander van Devolco, op het Alternotoernooi hadden we hier ook al een wedstrijd tegen gespeeld. Technisch gezien waren we de betere ploeg, maar zie dat er na zo’n hele dag er nog maar uit te krijgen. Twan, Bas, Jakob en Sem begonnen weer aan de wedstrijd en al snel bleek dat er niet veel meer uit kwam. Waar we tijdens de laatste poulewedstrijd erg enthousiast waren, was het spel een beetje tam en we liepen dus ook achter de feiten aan. De eerste set werd verloren met 25-21. De tweede set was een stuk spannender maar helaas lukte het niet om de set binnen te slepen. Er werd verloren met 25-23.

Ondanks dat we niet door zijn naar de volgende ronde hebben we een leuke dag gehad. Alle jongens zijn weer een ervaring rijker, ook de jongste jongens, want zij zijn in de toekomst toch degenen die het zullen moeten doen. Lasse bedankt voor het fluiten en Jan bedankt voor het tellen!