Verslag Open Club voorronde meisjes D in Apeldoorn

Na een oefentoernooi in Raalte en bij Alterno waren de meisjes D goed voorbereid op de voorronde van de open club. Delayla, Ilse, Jeline, Julie, Lianne, Marit, Stephanie en Susan hadden geen lange reis voor de boeg, de wedstrijd vond plaats in de Alternohal in Apeldoorn. Uitslapen kon echter ook niet, de eerste wedstrijd was om 9.30 uur.

Die eerste wedstrijd was tegen SSS uit Barneveld. Daar hadden de meiden ook al tegen gespeeld (en gewonnen)  bij het oefentoernooi in Raalte. Nu werd begonnen met Ilse, Julie, Stephanie en Susan en zij wonnen vrij eenvoudig de eerste set met 25-14. Ook in de tweede set kwamen zij al snel op een voorsprong en kon er worden gewisseld zodat iedereen aan het spelen kon komen. De tweede set werd gewonnen met 25-18. Na deze wedstrijd stond direct de volgende wedstrijd op het programma, tegen Flash uit Nieuwleusen. Deze tegenstander kenden we nog niet, maar deze ploeg bleek geen partij te zijn voor de meiden. Het eerder genoemde basisteam won vrij snel de eerste set met 25-11, de tweede set kwamen Delayla, Jeline, Lianne en Marit in het veld en zij lieten zien dat zij het ook goed kunnen, ook winst met 25-11.

Na een pauze van een uur wachtte de volgende tegenstander, Allvo uit Almere. Die hadden de eerste twee wedstrijden verloren en de verwachting was dat deze tegenstander minder was dan wij, maar juichen doen we nooit te vroeg! Het basisteam maakte in de eerste set direct duidelijk dat Dynamo de sterkste was, met 25-9 waren ze snel klaar. Ook in de tweede set kon de club uit Almere het allemaal niet meer bijbenen, 25-15 winst voor Dynamo.

Na deze wedstrijd was er een pauze van 2 uur voor de vierde en laatste wedstrijd. Om niet in slaap te vallen was er van te voren door de coaches aangegeven dat er een stukje zou worden gewandeld rondom de Alternohal. Gelukkig was het mooi weer, 20 minuten waren we allemaal “er even uit”. Maar voor de wandeling zagen we dat de vierde tegenstander, Devolco 88 uit Deventer een set verloor tegen SSS. Dat betekende voor Dynamo dat in de laatste wedstrijd het winnen van 1 set voldoende zou zijn om de poule te winnen en daarmee rechtstreeks door te gaan naar de halve finales op 8 februari.

Om 15.30 was het dan zo ver, de wedstrijd tegen Devolco 88 begon. Opnieuw stonden Ilse, Julie, Stephanie en Susan in het veld. Op het moment dat het echt moest gebeuren stonden ze er ook daadwerkelijk. Alle vier hadden ze een sterke service, Devolco had veel moeite om tot een beetje goede tegenaanval te komen. Kwam de bal wel over het net, dan zat de verdediging goed in elkaar en werden de kansen ook daadwerkelijk benut. Gingen in de eerder gespeelde wedstrijden de smashes nog wel eens de tribune in, nu werd er hard binnen het toch kleine speelveld gescoord.. Het ging de eerste paar punten nog gelijk op, maar daarna was het snel gebeurd, de eerste set werd met 25-13 gewonnen. Het doel, eerste in de poule, was bereikt. De tweede set was de concentratie weg bij Dynamo en Devolco 88 vocht voor een goede uitgangspositie bij de  kruisfinales, de set eindigde met 15-25 verlies voor Dynamo.

Jammer van die laatste set, maar door naar de halve finales. Maar ook weer 4 weken om enkele punten te verbeteren om zo de kans te vergroten om de finale te halen.