Wedstrijdformulieren in het Dynamo Café en aandacht voor de nieuwe spelregels

Zaterdag 12 februari liggen de wedstrijdformulieren in het Dynamo Café. Ter ondersteuning van onze, veelal jonge, scheidsrechters wordt zaterdag  d.m.v. flyers aandacht besteed aan  de 'nieuwe' spelregels. Onder 'Lees het hele bericht' vind je de inhoud van de flyer.

Teams, scheidsrechters en supporters

welkom bij SV Dynamo Apeldoorn

in het Omnisport

De moderne scheidsrechter!

Internationaal en nationaal wordt al een aantal jaren volgens de nieuwe spelregels gefloten. Het is nu tijd om deze regels ook in de regio toe te passen. Op alle niveaus!  Onze scheidsrechters trachten volgens de regels van het moderne volleybal te fluiten. Dat levert nogal eens reacties op van teams en publiek omdat de nieuwe regels nog niet bij iedereen bekend zijn, en eerlijk is eerlijk ook scheidsrechters moeten er soms nog aan wennen.

De ‘nieuwe’ spelregels in het kort

• Netfout: als de witte rand boven het net wordt geraakt en de bal in de buurt is/was.
  • Als het spel er niet door wordt beïnvloed zijn alle andere netaanrakingen toegestaan
  • Als een speler veel moeite moet doen om de bal te spelen is de scheidsrechter milder in de beoordeling van de techniek
  • De eerste bal mag meerdere keren achter elkaar aangeraakt worden, mits in één actie
  • Voetfout bij de middellijn: alleen als de voet volledig over de lijn is

Onze helden, en dat ze dat nog lang mogen blijven!

Wij zijn trots op onze scheidsrechters en hopen dat zij nog lang met veel plezier willen fluiten. Daar kan iedereen bij helpen. Bedenk dat een scheidsrechter die wat minder in vorm is, toch nog vaak minder fouten maakt dan de beste speler. Vermijd kritiek op de scheidsrechter, het werkt meestal averechts en hij/zij wordt er meestal niet zekerder van.

Onze huisregels (voor teams) en spelregels

Ter ondersteuning van onze veelal jonge scheidsrechters willen we een aantal regels opfrissen.

• Tassen tegen de tribunewand  (niet onder/achter de stoelen, dit in overleg met de Nevobo)
  • Bidons, trainingsjassen, etc.  onder de stoelen
  • Alleen wisselspeler  (en 2e SR) mogen in de 3-meter zone komen (coach dus niet)
  • Na afloop van een set (m.u.v. de laatste) naar de achterlijn en na het teken van de scheidsrechter tegen de klok in buiten het veld naar de ‘bank’ van het andere veld lopen
  • Alleen de aanvoerder mag de scheidsrechter aanspreken
  • Laat het veld schoon achter, ook al is de rommel niet van jou. Prullenbak bij uitgang.

Blijk van waardering

Biedt na afloop van je wedstrijd de vrijwilligers die voor je klaar staan en je sponsor iets aan.
Als je een van onze (jonge) scheidsrechters iets te drinken of te snoepen aanbiedt, zal dat zeker op prijs worden gesteld. Denk ook aan de scheidsrechters die namens de Nevobo je team floten. Het zijn ook vrijwilligers!
Op onze nieuwe site www.svdynamo.nl onder het menu Dynamo vind je de meeste namen en gezichten van onze vrijwilligers. Binnenkort komen daar o.a. ook onze trainers en coaches bij te staan.