Kees Verstraten vertrekt bij SV Dynamo

PERSBERICHT- Trainer en technisch coördinator Kees Verstraten vertrekt bij SV Dynamo. Na een dienstverband van acht jaar kiest het bestuur in goed overleg voor een koerswijziging van het beleid. Hierbij ziet de vereniging geen rol meer voor een werknemer. SV Dynamo haalde Verstraten in 2005 binnen om als trainer én technisch coördinator de jeugdopleiding een forse impuls te geven, de aansluiting naar Dames 1 te realiseren en structureel eigen talent op te leiden. Binnen het Nederlands clubvolleybal vervulde Verstraten hiermee een tamelijk unieke rol.

De samenwerking met Verstraten heeft SV Dynamo vele successen opgeleverd. Bij zijn aantreden acteerden de dames van SV Dynamo nog in de 1e divisie, promotieklasse en 1e klasse. Acht jaar later spelen de dames topteams in de eredivisie, 1e divisie en 2e divisie. Ook behaalde SV Dynamo de afgelopen acht jaar diverse kampioenschappen en promoties met verschillende dames teams, waarbij het kampioenschap in de B-League in 2011 en de promotie naar de eredivisie de kers op de taart was.

Kees Verstraten heeft samen met anderen binnen de vereniging, ook daar blijft het een teamsport, als trainer en technisch coördinator de Apeldoornse jeugdopleiding en damestoplijn tot ontwikkeling gebracht. SV Dynamo heeft diverse Nationale Kampioenschappen bij de jeugd behaald, leverde talenten af bij nationale jeugdselecties en won de afgelopen acht jaar liefst vier keer op rij de uitverkiezing tot beste jeugdopleiding van Nederland.

“Het is jammer dat we afscheid moeten nemen van een gewaardeerde kracht en dat we er samen niet in zijn geslaagd een andere rol en invulling te vinden”, aldus Arjan Oudbier, interim voorzitter van SV Dynamo.
Kees Verstraten gaat op zoek naar een nieuwe uitdaging. Of deze binnen of buiten het volleybal zal liggen is nog niet duidelijk.