Wedstrijdverslag finale Open Club Jongens C

Na twee rondes zonder serverlies hielden we voor de finale rekening met meer tegenstand. In de eerste wedstrijd bleek die inschatting juist te zijn, want na een 24-21 voorsprong moesten we toch de setwinst aan SSS laten (24-26). De tweede set begonnen we vervolgens heel stroef, maar met een daverend slot wisten we toch de set binnen te slepen. Een mooie bonus was ons positieve puntensaldo, waardoor het onderlinge resultaat met SSS in ons voordeel uitpakte.

Deze stijgende lijn konden we helaas niet vasthouden tegen Keistad, vooraf ingeschat als de nummer 4 van de poule. De eerste set werd een ware afstraffing (12-25), maar gelukkig konden we het in de tweede set enigszins rechtzetten (25-17).

Omdat Taurus (de nummer 1 uit de poule) in een zinderde wedstrijd won van SSS, hadden wij aan 1 set genoeg om de kruisfinales te bereiken. Maar die opgave bleek nog niet zo eenvoudig: ondanks 2 setpoints verloren we de eerste set en hing alles af van de tweede, beslissende set. Gelukkig lieten we de teleurstelling meteen achter ons en lukte het ons om deze set behoorlijk ruim te winnen. Daarmee verzekerden we onszelf van de tweede plek in de poule en een ticket voor de halve finale.

In de halve finale was onze tegenstander Alterno, de torenhoge favoriet in de Jongens C categorie. Die favorietenrol maakte Alterno ook waar en helaas resulteerde dit voor ons in een kansloze verliespartij.

Na een uurtje wachten mochten we nog aan de bak tegen Sliedrecht Sport voor de bronzen medaille. Jammer genoeg konden we de energie niet vinden om ons nog 1 keer op te laden en dat leidde tot de tweede verliespartij op rij.

Natuurlijk overheerst de teleurstelling over het mislopen van de ereplaatsen. Des te meer omdat we niet ons beste spel hebben kunnen spelen in de finaleronde. Vooraf had echter niemand rekening gehouden met zo'n mooie eindklassering en daarom mogen we, ondanks het mislopen van het "podium", al met al toch trots zijn op deze mooie prestatie.