januari 2022

Draisma Dynamo D1 weet beter om te gaan met de omstandigheden en wint van Zwolle

Amper 18 uur na de bevestiging, om de competitiewedstrijd tegen Zwolle naar voren te halen en daarmee ruimte te creëren voor het plannen van de andere inhaalwedstrijden, begon de streekderby in Apeldoorn. Zonder enige verwachting begon het sterk gewijzigde en zeer verjongde Draisma Dynamo onder leiding van de na dit seizoen vertrekkende Michael Beugelsdijk goed aan de wedstrijd en anderhalf uur later barstte de vreugde los. Met prachtige statistieken en ruime setstanden (25-19, 25-12, 19-25 en 25-18) is de 3 – 1 overwinning van de thuisploeg geen geluk te noemen. Het resultaat als de beloning van niet klagen, doorgaan en investeren. In de afgelopen weken kreeg de ploeg namelijk na een verplichte quarantaine van vier speelsters ook nog eens te maken met twee langdurige blessures en op vrijdagavond jl. een ‘geïsoleerde’ corona-besmetting. De wedstrijdselectie werd zo uitgedund tot maar 10 ‘eigen’ speelsters, waarvan twee op een andere positie, en aangevuld met twee talentvolle speelsters (van 14 en 15 jaar) uit de succesvolle jeugdopleiding van SV Dynamo. Er alles aan doen om maar te kunnen spelen, om het ritme op te pakken en voor de doorstart van de competitie.

Draisma Dynamo D1 kiest met Arjen Schimmel voor ervaren trainer

De 52-jarige in Didam woonachtige Schimmel kende zijn grootste succes tot nu toe met de heren van Taurus. Onder zijn leiding promoveerde de ploeg met eigen spelers uit Houten vanuit de promotieklasse naar de Eredivisie. Daarna stapte hij over naar het damesvolleybal (bij onder andere VVU) en is nu actief bij Activia in de Topdivisie. Arjen over de komst: “Na diverse gesprekken met de huidige assistent (Radstake, red.), die ook volgend jaar in dezelfde rol betrokken blijft en de voorzitter is mijn enthousiasme aangewakkerd om in deze ambitieuze omgeving als trainer op het hoogste niveau aan de slag te gaan.” De komende maanden staan in het teken van het uitspelen van de competitie, het behalen van de sportieve doelstelling en het bouwen aan de selectie voor het nieuwe seizoen. Fotografie: Ronald Hoogendoorn

Zondag 30 januari Draisma Dynamo - Active Living Orion

Zondag 30 januari speelt Draisma Dynamo thuis tegen Active Living Orion. De wedstrijd begint om 14.00 uur in het Omnisport. Ben je lid van Dynamo, dan heb je gratis entree met je seizoenskaart. Ben je geen lid, bestel dan online tickets voor deze wedstrijd

Dynamo met twee teams bij laatste acht in beker

Draisma Dynamo heeft zich woensdagavond eenvoudig geplaatst voor de kwartfinale in het bekertoernooi. Na een vrij weekend had de Strikwerda-equipe weinig te duchten van Simplex SSS. Door de 3-0 overwinning op de Barnevelders werkte de landskampioen een geslaagde generale af voor de eredivisiekraker van aanstaande zondag tegen koploper Active Living Orion.
Het eerste winstpunt was al behaald voordat de eerste bal geslagen was. In navolging op afgekondigde versoepelingen van de coronamaatregelen mocht er voor het eerst sinds eind november weer publiek aanwezig zijn. De aanwezige toeschouwers zagen hoe de thuisploeg de bezoekers uit Barneveld met de setstanden 25-20, 25-18 en 25-14 opzij zette. In de kwartfinale gaat de verliezend bekerfinalist van 2021 op bezoek bij de winnaar van de confrontatie tussen Topdivisionist Sliedrecht Sport 2 en Numidia Topvolleybal Limburg. Behalve de hoofdmacht verzekerde Dynamo’s tweede herenteam zich eveneens van een plekje bij de laatste acht.

Dynamo on ice verplaatst naar een latere datum

Op zaterdag 5 februari zouden we met de vereniging de schaatsen onderbinden bij De Scheg in Deventer. In verband met het hervatten van de competitie wordt dit verplaatst naar een latere datum. Wanneer is nog niet bekend. Heb je je opgegeven en al betaald, dan krijg je het geld teruggestort.

Heren 2 bekert verder

Op zaterdag 22 januari mocht Dynamo H2 zich opmaken voor de bekerwedstrijd tegen Spaarnestad in Haarlem. Spaarnestad komt uit in de Topdivisie B en is daar de drager van de rode lantaarn. Dat zegt echter niets in het bekertoernooi, want in de beker kan alles gebeuren. Elk deelnemend team wil via de kortste weg Europa in.

Vanaf maandag 17 januari trainen volgens het gewone trainingsrooster

Beste trainers, coaches, spelers en enthousiastelingen. Na de persconferentie van gisteren zijn we natuurlijk super blij dat Dynamo kan mededelen dat we vanaf maandag het gewone trainingsrooster weer zullen oppakken. Dus zegt het voort en dan kunnen we na weken wachten eindelijk de sinterklaas- en kerstkilo's eraf volleyballen!

Voor de weekenden van 22-1 en 29-1 zullen er ook onderlinge wedstrijden worden ingepland op vrijdagavond en zaterdag dus houd hier alvast rekening mee.

Voor nu wensen wij iedereen alvast heel veel plezier in de zaal en veel sterkte met de spierpijn!

A.s. zaterdag 15 januari sportdag voor de jeugd