september 2011

Dames 1 wint stadsderby tegen Kindercentrum-Alterno met 3-2

Donderdagavond 29 september speelde Dames 1 thuis in het Omnisport een oefenwedstrijd tegen het ervaren Dames 1 van Alterno. Een ploeg die in de voorbereidingen op het komende seizoen nog geen wedstrijd had verloren. Het werd 3-2 voor onze dames. Lees het artikel in de Stentor.

Meisjes B1 wordt 14e Springendal Jeugd Kampioen

Als voorbereiding op het nieuwe seizoen heeft Meisjes B1 meegedaan aan het 14e Springendal Jeugd Top Toernooi in Tubbergen. Na vakkundig Sudosa-Desto uit Assen van het veld te hebben geslagen, volgen nog Dynamo Tubbergen (1-1) en Devoko uit Denekamp (1-1). Onze meiden staan onverwacht in de finale tegen Set-Up’65 en winnen met 1 punt de titel: 14e Springendal Jeugd Kampioen!

Aangepast trainingsschema van 3 tot en met 7 oktober

In verband met de AFAS Tennis Classics, hét tennistoernooi met internationale oud-kampioenen, kunnen we van maandag 3 tot en met vrijdag 7 oktober geen gebruik maken van de topsporthal in het Omnisport. Er geldt een aangepast trainingsschema, zie bijlage, voor alle teams. Dus ook de trainingen in de Welgelegenhal (voorheen Dynamohal) zijn soms gewijzigd.

N21 maakt coach schor

De mini's van N21 speelden zaterdag 24 september hun eerste drie wedstrijden in Dieren. Na zes setjes gespeeld te hebben, namen de meisjes vier punten mee terug naar Apeldoorn.

Een goed begin voor Meisjes B5

Meisjes B5 reisde zaterdag 24 september voor de eerste wedstrijd van het seizoen af naar Deventer, waar ze om 14.30 uur moesten spelen tegen DeVolCo '88 Meisjes B2. Door een prima sfeer en samenwerking werden vier setjes in rap tempo gewonnen.

Valse start Heren 2

Heren 2 toog afgelopen zaterdag naar het hoge noorden om in Bedum de eerste competitiewedstrijd van het seizoen te spelen. De lange reis, de lage hal, de verlichting en de betonnen vloer droegen bij aan een 4-0 nederlaag (25-15 25-21 25-16 25-21).

Beach volleyballen op Aruba

Free Time organiseert voor het derde achtereenvolgende jaar een beach volleybal reis naar Aruba. Dit jaar van 21 november tot en met 3 december. Iedereen kan zich hiervoor opgeven, ook als je alleen maar naar volleybal wilt kijken... Meer informatie staat in de folder, zie bijlage.

EK Volleybal Live op Eurosport

Het EK volleybal voor vrouwen is live te volgen op Eurosport (heb je een HD tv, kijk dan op Eurosport SW). Dit toernooi vindt plaats van 23 september tot 2 oktober in Servië en Italië. Dinsdagavond 27 september om 20.30 uur speelt het Nederlands Dames Volleybalteam de achtste finale tegen Azerbeidzjan. Als Nederland de wedstrijd tegen Azerbeidzjan wint, wacht woensdag titelverdediger Italië in de kwartfinale. Haalt Nederland de finale, dan hebben de Oranje vrouwen een goede uitgangspositie om zich later dit jaar in Japan te plaatsen voor de Olympische Spelen van 2012 in Londen.

Gratis toegang A-League en Dela-League volleybal

Met ingang van dit seizoen zijn alle competitiewedstrijden van volleybalvereniging Kindercentrum-Alterno en SV Dynamo vrij toegankelijk. Beide besturen hebben in gezamenlijk overleg besloten de entreeprijzen voor de competitiewedstrijden van Dames 1 en Heren 1 af te schaffen.

Presentatiewedstrijd Dames 1 tegen het Duitse Bayer Leverkusen

A.s. zondag 25 september speelt Dames 1 om 14.00 uur een oefenwedstrijd tegen TSV Bayer 04 Leverkusen. Voor aanvang van de wedstrijd, om 13.45, worden de speelsters voorgesteld aan het publiek. Net als SV Dynamo in Nederland is TSV Bayer Leverkusen het afgelopen seizoen ook kampioen geworden in de één na hoogste landelijke divisie. In Duitsland gaan zij dit seizoen spelen in de hoogste landelijke liga. De wedstrijd vindt plaats in het Omnisport, het Dynamo Café is geopend. Alle publiek is van harte welkom! De entree is gratis.